Ranking opon zimowych 225/55R17 maj 2024
Zestawienie 20 najpopularniejszych produktów z kategorii opony zimowe 225/55R17 pomoże Ci w podjęciu dobrej decyzji zakupowej. Przy ustalaniu rankingu brana jest pod uwagę popularność produktów w porównywarce Skąpiec.pl.
Ranking aktualizowany jest raz w miesiącu i jest odzwierciedleniem aktualnych trendów danej kategorii. W zestawieniu prezentujemy także zmianę pozycji w rankingu dla produktów w porównaniu do okresu poprzedniego oraz średnią ocenę wyliczoną na podstawie opinii użytkowników.
Opublikowano:
Opony zimowe 225/55R17 ranking - Lista TOP 20 produktów:
Producent | Falken |
Sezon | zimowe |
Seria opon | HS-01 |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 101 |
EUROWINTER HS01
DOSKONAŁE WŁAŚCIWOŚCI W KAŻDYCH WARUNKACH ZIMOWYCH
- Zaprojektowane z uwzględnieniem właściwości użytkowych w warunkach zimowych przy wykorzystaniu technologii lameli Ori 3D
- Znacznie poprawiona żywotność bieżnika i lepsza wydajność na mokrej nawierzchni dzięki zastosowaniu ulepszonych związków 4D-Nano Design Technology
- Usztywnione bloki bieżnika, zwiększające przyczepność na śniegu oraz komfort jazdy.
- Dobra przyczepność i bezpieczne hamowanie na śniegu i lodzie.
- Doskonała odporność na aquaplaning
PODŁUŻNE ROWKI UMIESZCZONE NA ŚRODKU
WŁAŚCIWOŚCI PRODUKTU:
- Radialne poprzeczne rowki umieszczone na środku i połączone lamele
DZIAŁANIE:
- Wysoki poziom trakcji na śniegu
- Bardzo skuteczne odprowadzanie wody
ZALETY:
- Doskonała przyczepność na śniegu i na mokrej nawierzchni
- Pierwszorzędna odporność na ślizganie na wodzie
ADAPTACYJNE STAŁE CIŚNIENIE NA CAŁEJ POWIERZCHNI BIEŻNIKA
WŁAŚCIWOŚCI PRODUKTU:
- Inteligentnie zaprojektowany wzór bieżnika który dostosowuje się do wszystkich sytuacji w celu poprawy powierzchni styku
DZIAŁANIE:
- Stała rozbudowana powierzchnia styku w celu zwiększenia przyczepności
ZALETY:
- Wysoki poziom stabilności kierunkowej, zwiększona ogólna przyczepność i dodatkowa zaleta w postaci równomiernego zużycia
DOKŁADNY OKRĄGŁY KONTUR
WŁAŚCIWOŚCI PRODUKTU:
- Dokładny okrągły kontur ze zwiększoną giętkością bocznej ściany
DZIAŁANIE:
- Wyrazista i spójna reakcja podczas jazdy w trakcie skręcania i przy szybkich zmianach obciążenia oraz mniejsze poziomy drgań podczas toczenia
ZALETY:
- Wysoki poziom zaufania i komfortu kierowcy, krótkie drogi hamowania, lepsze ogólne właściwości jezdne
Producent | Goodyear |
Sezon | zimowe |
Seria opon | UltraGrip 8 Performance |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 97 |
Goodyear UltraGrip 8 Performance to opona zimowa klasy UHP (ultra-high-performance) do samochodów osobowych. Wyposażona w wiodącą na rynku technologię Goodyear 3D-BIS, aby zapewnić lepsze hamowanie na śniegu i doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie, zapewniając kierowcy kontrolę i stabilność.
Pewniejsza trakcja na śnieguPewne prowadzenie pojazdu po ośnieżonych drogach. Opona UltraGrip 8 Performance zapewnia bardzo dobrą przyczepność i siłę hamowania na mocno ubitym śniegu dzięki zastosowaniu w bieżniku trzech różnych typów lameli, a także dzięki wykorzystaniu technologii 3D-BIS - systemu wzajemnie blokujących się klocków bieżnika. Środkowe żeberko opony działa jak pług śnieżny, wrzynając się w powierzchnię śniegu i dodatkowo poprawiając trakcję.
Lepsze zachowanie na oblodzonej nawierzchniOpona UltraGrip 8 Performance zapewnia dużą powierzchnię styku, co poprawia właściwości trakcyjne na lodzie. Bieżnik wykonany z mieszanki krzemionkowej zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach.
Mniejsze ryzyko aquaplaninguSpecjalne hydrodynamiczne rowki bieżnika szybko usuwają wodę z powierzchni opony, ułatwiając kontrolowanie pojazdu na drodze w czasie deszczu czy odwilży.
Konstrukcja oszczędzająca paliwoNiska masa opony zmniejsza opory toczenia, a tym samym obniża zużycie paliwa i emisję CO2 .
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Firma wytwarza swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu oraz w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technologii i wydajności w branży.
Markę Goodyear rozpoznaje dzisiaj niemal każdy kierowca. Co ciekawe, historia nazwy firmy nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest również oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear zawsze inwestował w nowe technologie i rozwój. Dzięki temu lądownik Apollo 14 został wyposażony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord prędkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z małej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza obecnie 20 bilionów dolarów.
Producent | Continental |
Sezon | zimowe |
Seria opon | WinterContact TS 860 |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 101 |
Producent | Hankook |
Sezon | zimowe |
Seria opon | Winter I*CEPT RS3 W462 |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 101 |
Producent | Nexen |
Sezon | zimowe |
Seria opon | Winguard Sport 2 |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 101 |
Nexen Winguard Sport 2 jest to opona zimowa klasy średniej z przeznaczeniem do samochodów osobowych i SUVów. Kierunkowy bieżnik w kształcie V zapewnia bezpieczną i stabilną jazdę w trudnych warunkach. Opony Winguard Sport 2 sprawdzą się doskonale w autach klasy średniej i wyższej, z silnikami o większej mocy.
- Sinusoidalne lamele 3D zapewniają większą przyczepność na śniegu i gwarantują sztywność bieżnika na suchej nawierzchni
- Rowki na blokach bieżnika w części barkowej zwiększają przenoszeie sił poprzecznych na śniegu i mokrej nawierzchni
- Zygzakowe rowki wzdłużne zapobiegają wystąpieniu aquaplaningu a na śniegu poprawiają przyczepność, gdyż stanowią dodatkowe krawędzie wgryzające
- Podwójne moduły bieżnika (dual pitch) gwarantują doskonałe właściwości na śniegu i lodzie
Nowoczesna mieszanka użyta w produkcji gumy gwarantuje zachowanie wysokich właściwości w najbardziej wymagających warunkach. Opona Nexen Winduard Sport 2 ma wzmocnioną budowę i jest odporna na czynniki zewnętrzne.
Wielokrotnie nagradzany designW 2018 roku bieżnik opony Nexen Winguard Sport 2 zdobył prestiżową niemiecką nagrodę iF Design Award 2018. Jest to jeden z najbardziej pożądanych i ważnych konkursów projektowych na świecie. W tym samym roku w Japonii otrzymał nagrodę w innym prestiżowym konkursie Good Design Awards.
Jesteśmy autoryzowanym importerem marki Nexen na rynek polski. Na sprzedawane opony marki Nexen oferujemy 5 lat gwarancji.
Opis producenta: Południowokoreański Nexen to główny konkurent marki Hankook. Specjalizuje się w produkcji opon "high performance", w ofercie ma też opony zimowe, osobowe, do aut typu SUV i dostawczych oraz opony na pierwszy montaż. Jest to producent bardzo popularny na rynku europejskim i amerykańskim, którego opony charakteryzuje bardzo wysoka jakość połączona z atrakcyjną ceną. Nexen to doskonały wybór dla kierowców ceniących komfort, bezpieczeństwo i dobre parametry trakcyjne.
Producent | Goodyear |
Sezon | zimowe |
Seria opon | UltraGrip Performance Gen-2 |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 97 |
Goodyear UltraGrip Performance 2 to wszechstronna opona zimowa klasy UHP (ultra-high-performance) zaprojektowana dla najbardziej wymagających kierowców. Model UltraGrip Performance 2 jest oponą odpowiednią na każde warunki drogowe w okresie zimowym, oferując bardzo dobrą przyczepność na mokrej drodze oraz stabilne prowadzenie na suchej nawierzchni. Jednocześnie zapewnia krótką drogę hamowania na śniegu i lodzie.
Pewna przyczepność na śliskich zimowych drogachOpona UltraGrip Performance 2 doskonale spisuje się w każdych zimowych warunkach. Mieszanka zastosowana w bieżniku utrzymuje przyczepność do nawierzchni nawet w silnym mrozie. Zygzakowane rowki wycięte w klockach na całym obwodzie bieżnika ułatwiają przyspieszanie i wjeżdżanie pod górę. Technologia Adaptive SipeGrip zwiększa przyczepność i zdolność hamowania na jezdniach pokrytych ubitym śniegiem i lodem.
Dobre prowadzenie na mokrych i suchych drogachUltraGrip Performance 2 to opona o wysokich osiągach. Cały czas zachowuje optymalną sztywność, gwarantując pewność prowadzenia na mokrych i suchych nawierzchniach. Centralna strefa bieżnika zapewnia nieprzerwany kontakt z podłożem, zwiększając precyzję sterowania na suchych drogach.
Niższe ryzyko aquaplaninguRowki bieżnika w kształcie litery V szybko usuwają wodę z powierzchni opony, ułatwiając kontrolowanie pojazdu na drodze w czasie deszczu czy odwilży.
Cicha i komfortowa jazdaCiesz się ciszą i spokojem jazdy dzięki układowi klocków bieżnika, który minimalizuje hałas emitowany przez oponę.
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Firma wytwarza swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu oraz w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technologii i wydajności w branży.
Markę Goodyear rozpoznaje dzisiaj niemal każdy kierowca. Co ciekawe, historia nazwy firmy nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest również oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear zawsze inwestował w nowe technologie i rozwój. Dzięki temu lądownik Apollo 14 został wyposażony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord prędkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z małej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza obecnie 20 bilionów dolarów.
Producent | Bridgestone |
Sezon | zimowe |
Seria opon | Blizzak LM005 |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 97 |
Bridgestone BLIZZAK LM005 to opony zimowe, które zapewniają kierowcom pełną kontrolę w warunkach zimowych.
- Doskonałe właściwości na śniegu i lodzie
- Najwyższa w klasie przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni*
Połączenie lameli dwuwymiarowych w środkowej części z lamelami trójwymiarowymi w okolicy barku stanowi gwarancję skrócenia drogi hamowania na śniegu i lodzie.
Większa przyczepność na śnieguRowki w kształcie zygzaka z ustawionymi pod kątem krawędziami zapewniają poprawę przyczepności dzięki zwiększeniu powierzchni kontaktu między śniegiem w rowkach a śniegiem na drodze.
Najwyższa w swojej klasie przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchniNowa nanoselektywna technologia wytwarzania zapewnia lepsze rozłożenie cząstek krzemionki w mieszance Nano Pro-tech(TM), co przekłada się na najlepsze w klasie parametry w zakresie hamowania i pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni1. Znalazło to potwierdzenie w testach TÜV oraz badaniach przeprowadzonych w celu przyznania unijnej etykiety opony klasy ,,A" w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Opis producenta: Bridgestone, mimo że powstał dopiero w latach 30-tych XIX wieku, jest obecnie jednym z trzech największych potentatów w branży opon. Firma założona przez syna krawca Shojiro Ishibashi, na początku działalności produkowała obuwie. Produkt ten był tak dobry, że został zaadoptowany przez japońskie wojsko. Pierwsza opona została wyprodukowana w 1930 roku. Chcąc przystąpić do ekspansji innych rynków, Ishibashi wiedział że firma musi mieć dobrze kojarzącą się nazwę. Przetłumaczone zostało nazwisko założyciela, i tak oto powstała nazwa Bridgestone (Ishi-bashi). Bridgestone staje się głównym dostawcą dla aut i motocykli takich jak Honda, Suzuki, Toyota i Yamaha. W miarę rozwoju swojej działalności, Bridgestone dokonuje zakupu firmy Firestone Tire and Rubber Company, jednak przez długi czas obie firmy pozostają osobnymi podmiotami.
Opony Bridgestone są wysokiej klasy produktem, cenionym przez kierowców na całym świecie. Wysoka jakość w porównaniu z umiarkowaną ceną, jest atutem którym Bridgestone zdobył pozycję lidera w branży. W 1996 roku do grupy dołącza Dayton. Bridgestone odnosi również liczne sukcesy w sportach motorowych, a od 2007 do 2010 roku był jedynym dostawcą opon dla F1.
Producent | BFGoodrich |
Sezon | zimowe |
Seria opon | G-Force Winter |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 101 |
Udoskonalony układ lameli zapewnia optymalne właściwości trakcyjne i trzymanie się drogi na zaśnieżonych nawierzchniach. Nowa mieszanka gumowa pozwoliła zmniejszyć sztywność bieżnika przy niskich temperaturach, powodując zarazem skrócenie drogi hamowania na oblodzonych nawierzchniach(3).
JEDNA Z NAJWYŻSZYCH KLAS WŚRÓD OPON DOSTĘPNYCH NA RYNKUPrzyznana tej oponie klasa B stanowi wyraz uznania za jej bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa przy hamowaniu na mokrej nawierzchni(4).
Kierunkowa rzeźba bieżnika w układzie ,,V" i kanały rynnowe ,,Toboggan" ułatwiają odprowadzanie wody, błota pośniegowego i zmniejszają ryzyko aquaplaningu(5).
NIEPOWTARZALNY STYLSpecjalne, tworzące efekt aksamitu powierzchnie boków tej nowej opony sprawią, że z żalem będziesz witał dzień zmiany opon na letnie
* 3 Peak Mountain Snow Flake.
** Mud + Snow.
(1) Skrócona o 8% droga hamowania na oblodzonych nawierzchniach w porównaniu z oponą poprzedniej generacji BFGoodrich(R) g-Force Winter 205/55 R16 91H. Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Grupę Michelin w październiku 2014 r. na torze lodowym w Clermont-Ferrand.
(2) Podwyższone o jedną klasę oznaczenie (z C do B) skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z oponą poprzedniej generacji, Product Tracking Report, sierpień 2015 r. Skrócona o 2,2 m, czyli o 6%, droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z oponą poprzedniej generacji BFGoodrich(R) g-Force Winter 205/55 R16 91H. Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Grupę Michelin w grudniu 2014 r. w Centrum Badań i Rozwoju Michelin w Ladoux.
(3) Skrócona o 8% droga hamowania na oblodzonych nawierzchniach w porównaniu z oponą poprzedniej generacji BFGoodrich(R) g-Force Winter 205/55 R16 91H. Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Grupę Michelin w październiku 2014 r. na torze lodowym w Clermont-Ferrand.
(4) Podwyższone o jedną klasę oznaczenie (z C do B) skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z oponą poprzedniej generacji Product Tracking Report, sierpień 2015 r. Skrócona o 2,2 m, czyli o 6%, droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z oponą poprzedniej generacji BFGoodrich(R) g-Force Winter 205/55 R16 91H. Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Grupę Michelin w grudniu 2014 r. w Centrum Badań i Rozwoju Michelin w Ladoux.
(5) Zwiększona o 15% na prostej i o 13% na zakrętach odporność na aquaplaning w porównaniu z oponą poprzedniej generacji BFGoodrich(R) g-Force Winter 205/55 R16 91H. Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Grupę Michelin w grudniu 2014 r. w Centrum Badań i Rozwoju Michelin w Ladoux.
Producent | Nankang |
Sezon | zimowe |
Seria opon | Snow SV-3 |
Szerokość | 225 |
Profil | 55 |
Indeks nośności | 101 |
Kierunkowy wzór i boczne rowki, odchodzące od środkowego żebra do obręczy opony, poprawiają odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni przesuwając ją do środka opony, po obu stronach. Charakteryzuje się ona również poprawioną trakcją podczas jazdy na lodzie/śniegu, dzięki zatrzymywaniu lodu i śniegu w rowkach oraz jego łatwiejszym usuwaniu.
Boczny rowek łączący nieregularny rowek wzdłużny (od wąskiego do szerokiego) zmniejsza generowany hałas. Falisty wzór na dnie szerszego rowka poprawia odprowadzanie wody i zwiększa przestrzeń do zatrzymywania lodu/śniegu.
Przeplatające się podłużne rowki gwarantują lepsze odprowadzanie wody na mokrych drogach. Falisty wzór na dnie rowka zwiększa przechwytywanie lodu/śniegu i tarcie o podłoże. Trójkątny klocek bieżnika umieszczony na wewnętrznej ścianie podłużnego rowka poprawia odprowadzanie wody i zwiększa przyczepność na mokrych drogach.
Rowki w kształcie piły, na bocznych na obręczy opony, nie tylko zwiększają początkowe tarcie, ale także zapewniają dodatkową trakcję gwarantując stabilność na zakrętach. Rowki na krawędzi opony poprawiają odprowadzanie wody i zwiększają trakcję na śniegu.
Podobnie jak w przypadku opon terenowych, boczne ścianki o dużych rowkach, dodatkowo poprawiają przyczepność na lodzie i śniegu oraz zwiększają wydajność odprowadzania śniegu, a także trakcję na zaśnieżonych drogach.
Technologia trójwymiarowych nacięć (3D SIPE) oferuje głębokie, średnie i płytkie lamele w innym miejscu wzoru bloków.. Środkowe żebro z najgłębszymi lamelami zapewnia lepszą trakcję na lodzie/śniegu, podczas gdy ściana boczna z najpłytszymi lamelami gwarantuje lepszą sztywność i wydajność opon na zakrętach.